חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

קרן המחקרים

קרן מחקרים בענייני ביטוח ליד אגוד חברות הביטוח בישראל (ע"ר)
קרן המחקרים הוקמה בשנת 1997 במטרה ליתן תמיכות לעבודות מחקר בענייני ביטוח רכב חובה ובכלל זה כיסוי לפי חוק הפלת"ד, תשל"ה-1975 (חוק הפלת"ד)קרא עוד
הנחיות להצעות מחקר לקרן המחקרים
ניתן להגיש בקשה לקבלת תמיכה כספית מהקרן לצורך ביצוע מחקרים בענייני ביטוח רכב חובה בלבד.קרא עוד
חדווה ונונו, מרכזת קרן מחקרים בענייני ביטוח
חדווה ונונו מרכזת קרן מחקרים בענייני ביטוח שליד אגוד חברות הביטוח, משמשת גם כמנהלת פרויקטים מיוחדים מטעם אגוד חברות הביטוח והתאחדות חברות לביטוח חייםקרא עוד
19/01/2017
דו"ח מסכם: איומי סייבר בכלי רכב "חכמים"
סוגיית המעורבות המדינתית באסדרה, פיתוח רגולציה והסדרי ביטוח

קרא עוד
24/08/2021
מחקר: הונאות חברות ביטוח - היקף התופעה, השלכותיה ודרכים לצמצומה ומניעתה -  ישראל במבט השוואתי
תופעת הונאות הביטוח היא תופעה שלילית שהיקפה הולך וגדל בעולם. מחקר זה מציג מבט השוואתי על התופעה, הגורמים לה, השפעתה ואופן ההתמודדות עימה במדינות שונות בעולם ובישראל. מתוך השוואה זו והבנה כיצד העולם בחר להתמודד עם התופעה ניתנו המלצות קונקרטיות להתמודדות עם תופעת הונאות הביטוח בישראלקרא עוד
18/04/2021
השפעת סימון הכוונה על גבי נתיבי הכביש על בחירת כיוון הנסיעה המתאים
לפי המחקר מומלץ לעשות שימוש בסימונים בצבע לבן להכוונה על הכביש, בנוסף על השילוט הרגיל. יכול להיות לכך יתרון בכל כביש, אך היתרון הוא משמעותי ביותר בכבישים מהירים בעלי נתיבים מרובים, שבהם יש מחלפים או צמתים מורכבים, או במצבים שבהם יש להורות על פנייה במרחק קצר לאחר נסיעה במנהרה. בנוסף, ביחס לשילוט הרגיל, מומלץ להשתמש בעיקר בשלטים עיליים שנתפסים במרחק גדול יותר בהשוואה לשלטי צדקרא עוד
26/01/2021
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים: המדדים, אובייקטיביים - התוצאות, מוטות או לא מוטות?
זהו המחקר האמפירי הראשון הבוחן את תוצאות הפעלתו של מנגנון הפיצויים בתאונות דרכים בדיני הנזיקין בישראל, ואת ההטיות הגלומות בתוכו כלפי אוכלוסיות מופלות. המחקר אף מציג נתונים הנוגעים לשאלה האם פסיקותיהם של שופטי ישראל מושפעות מהטיות בלתי חוקתיות, אשר זכתה עד כה לתשומת לב מחקרית מועטהקרא עוד
8/06/2020
איתור גורמי סיכון לתאונות דרכים בקרב חולים עם דום נשימה
מטרת המחקר הייתה להעריך את השפעת הטיפול בהפרעת נשימה בשינה על יכולות הנהיגה של הנבדקים. מנתוני המחקר יכולים להסיק כי מטופלים הסובלים מדום נשימה בשינה נוהגים בצורה בטוחה יותר לאחר טיפול במחלה זו, כמו כן יכולת הקשב, יכולת קוגניטיבית וכן זמן התגובה של המטופלים השתפרו לאחר הטיפול

המחקר פורסם ב-29/01/2020קרא עוד
29/01/2020
מחקר חדשני בתחום: נהיגה בטוחה לאחר ניתוח לב פתוח
מטרת המחקר לקבוע פרמטרים מדידים היכולים לסייע בקביעת זמן החזרה האופטימלי לנהיגה לאחר ניתוח לב פתוח

המחקר פורסם ב-12/01/2020קרא עוד
12/01/2020
היבטי גורמי אנוש במערכות חכמות להפחתת מהירות הנהיגה למניעת תאונות דרכים
מטרת המחקר לתמוך בהגדרת מערכת שתסייע לשמירה על נהיגה במהירות מותרת וגם תתקבל בברכה על ידי נהגים. מערכת שתענה של שתי דרישות אלו תוכל להציע פתרון הולם למניעת הנהיגה במהירות מופרזת

המחקר פורסם ב-12/01/2020קרא עוד
12/01/2020
שיפור הטיפול בנפגעי תאונות דרכים באמצעות כונני התגובה המיידית של מגן-דוד-אדום
מטרת המחקר לשפר את איכות הטיפול - התגובה לאירוע והטיפול הרפואי - שנותנים הכוננים לאירועים של תאונות דרכים

המחקר פורסם בתאריך 21/08/2019קרא עוד
21/08/2019
עומס תרופתי פסיכוטרופי ואנטי-כולינרגי בקשישים מעורבי תאונות דרכים בישראל
מחקר זה שם לעצמו מטרה לאפיין את אוכלוסיית הקשישים מעורבי תאונות הדרכים שנדרשו לאשפוז ולהעריך את שכיחות העומס הפסיכוטרופי והאנטי-כולינרגי בקרב אוכלוסייה זו, תוך בדיקת השפעתו של עומס אנטי-כולינרגי בקרב תת אוכלוסיית הנהגים והולכי הרגל על תוצאים קליניים לאחר התאונה

המחקר פורסם ב- 17/10/18קרא עוד
17/10/2018
מחקר
השפעתו של משוב באמצעות רשם תוך רכבי לרישום נתוני נהיגה טבעית על שיפור מיומנויות סריקה חזותית וביצועי נהיגה של נהגים קשישים

המחקר פורסם בתאריך 22/05/19קרא עוד
22/05/2019
חקירת האינטראקציה בין גורמים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים האחראים
להתפתחות כאב כרוני לאחר חבלות במערכת העצבים ולניבוי הכאב, ובדיקת יעילות הטיפול בכאב זה

המחקר פורסם בתאריך 24/12/18קרא עוד
24/12/2018
RE-STEP: שיקום יכולת ההליכה העצמאית של נפגעי מוח בתאונות דרכים ע"י איתגור ממוחשב של מרכזים מוחיים המבקרים שיווי משקל דינמי
מטרות המחקר להציע טכנולוגיה המיישמת שיטת טיפול חדשנית בלקויות שיווי המשקל הדינמי ותפקודי ההליכה באנשים עם נזק מוחי טראומתי נרכש ולמדוד שינויים תפקודיים ומוחיים לאחר ההתערבות.

המחקר פורסם ב-14/11/2018קרא עוד
14/11/2018
שכיחותה של חולשת מיקוד לאחר פגיעת צוואר וצליפת שוט בתאונות דרכים
במחקר ראשון מסוגו נבדקה מהי השכיחות של חולשת מיקוד בקרב נפגעי תאונות דרכים קלות עם פגיעות צוואר/צליפת שוט בהשוואה לנבדקים שלא עברו תאונה

המחקר פורסם ב-25/12/17קרא עוד
25/12/2017
- זיהוי גורמי סיכון וגורמים מגנים באמצעות מתודולוגיה של דגימת חוויות

המחקר נערך במטרה לבדוק ביטוי יום-יומי של תסמיני הפרעת דחק פוסט טראומטית בעקבות תאונות דרכים בחומרה קלה עד בינונית

המחקר פורסם ב-21/6/18קרא עוד
21/06/2018
מניעת התפתחות הפרעה פוסט-טראומטית (PTSD) בעקבות טראומה באמצעות אימון קשבי ממוחשב
מטרת המחקר לבחון את יעילותה של התערבות מונעת ממוחשבת, שתינתן בתקופה שבין שבועיים עד חודשיים לאחר האירוע הטראומטי, בהורדת הסיכון לפתח הפרעה פוסט-טראומטית מלאה וכרונית בהמשך

המחקר פורסם ב-17/09/18קרא עוד
17/09/2018
מחקר משולב
חלק א': חומרת סימפטומים ויעילות טיפול פסיכולוגי בקרב ילדים הסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית בעקבות תאונת דרכים : השוואה בין ילדים עם mTBI לילדים ללא TBI

חלק ב': תרומתם של הפרעת דחק פוסט טראומתית וחבלת ראש טראומתית קלה לסימפטומים מתמשכים של זעזוע מח

המחקר פורסם ב-17/09/17קרא עוד
17/09/2017
תאונות דרכים בהריון: מאפיינים ומשמעות קלינית לאם ולעובר
עם העלייה במספר תאונות הדרכים במדינת ישראל בשנים האחרונות, עולה גם מספרן של ההרות המעורבות בתאונות דרכים. לכל אירוע במהלך הריון, לרבות תאונת דרכים, ישנה השפעה הן על האם והן על העובר

המחקר פורסם ב-18/10/17
קרא עוד
18/10/2017
עבור לתוכן העמוד