אתר הביטוח - איגוד והתאחדות המבטחים בישראל







קרן המחקרים הוקמה בשנת 1997 במטרה ליתן תמיכות לעבודות מחקר בענייני ביטוח רכב חובה ובכלל זה כיסוי לפי חוק הפלת"ד, תשל"ה-1975 (חוק הפלת"ד)
לפרטים נוספים
 
ניתן להגיש בקשה לקבלת תמיכה כספית מהקרן לצורך ביצוע מחקרים בענייני ביטוח רכב חובה בלבד.
לפרטים נוספים
 
חדווה ונונו מרכזת קרן מחקרים בענייני ביטוח שליד אגוד חברות הביטוח, משמשת גם כמנהלת פרויקטים מיוחדים מטעם אגוד חברות הביטוח והתאחדות חברות לביטוח חיים
לפרטים נוספים
 
תרומתו של המחקר בהעמקת ההבנה של היקף הפציעות העיניות בתאונות הדרכים, הגורמים המשפיעים על היקף התופעה ואיכות החיים אחריה בילדים ובמבוגרים

המחקר פורסם ב-8/6/17
לפרטים נוספים
 
מחקר זה בוחן את מאפייני הנהיגה של הקשישים ורמת המודעות העצמית שלהם לקשיים שבנהיגה, באמצעות ניתוח נתוני הלמ"ס ובעזרת סקר ייחודי, שכלל סקר העדפות מוצהרות, בו רואיינו 205 נהגים קשישים בגילאי 70 עד 80

המחקר פורסם ב-5/6/17
לפרטים נוספים
 
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של אמצעי פשוט וזול יחסית לסימון מהירות מותרת (להלן מ"מ), באמצעות סימונים הכתובים על הכביש

המחקר פורסם ב-9/4/2017
לפרטים נוספים
 
המחקר נערך במעבדת הולכי הרגל באוניברסיטת בן-גוריון, אחת המעבדות המובילות בעולם לחקר התנהגות הולכי רגל בעולם, עם מתקני סימולציה ואמצעי מדידה מהמתקדמים והחדישים שקיימים

המחקר פורסם ביום 24/1/2017
לפרטים נוספים
 
מהמחקר כולו ניתן לגזור את ההמלצות האופרטיביות הבאות. כדי שרמזור להתראה על מעבר חצייה להולכי רגל ישיג את מטרתו יש להציב רמזורים גדולים לפחות פי 1.5 מאלו הקיימים היום.
המחקר נערך בחסות קרן מחקרים שליד אגוד חברות הביטוח.

המחקר פורסם ביום 29/12/2016
לפרטים נוספים
 
ממצאי המחקר מעלים כי תהליך שיתוף הציבור – הכולל איתור בעיות בתחום עבירות התנועה ביישוב וגיבוש פתרונות לבעיות אלו בדמות תוכנית אכיפה משטרתית ממוקדת ומיזמים קהילתיים – ויישום הפתרונות העולים ממנו בשטח, מובילים לירידה משמעותית בביצוע עבירות תנועה.

פורסם ביום 22/12/2016
לפרטים נוספים
 
בחלק זה של המחקר, נבדקה ההשפעה של מתן אוקסיטוצין בהזלפה תוך-אפית למשך 3 שבועות, על תסמינים פוסט-טראומטיים במטופלים הסובלים מהפרעה פוסט-טראומטית כרונית
המחקר פורסם ביום: 5/9/2016
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 11/8/2016

מטרת פרויקט מחקר זה שנערך בחסות קרן מחקרים שליד אגוד חברות הביטוח, היא לבדוק התערבויות בחדר המיון, שעשויות לסייע במניעת ההתפתחות של PTSD באוכלוסייה זו.
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 29/12/2015

ממצאי הניסוי הראו ששלטים עמוסים ומינימליסטיים הפריעו לביצועי הנהיגה בכמה מהתנאים השונים של שילוב העומסים ומיקום האירוע
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 9/12/2015

בנוסף לאמצעי התשתית, לשיפור בטיחות רוכבי אופנוע יש מקום לקדם אמצעי התערבות נוספים וביניהם: מערכת ABS לאופנועים; שימוש באורות הקדמיים בשעות יום ע"י האופנועים; שיטת רישוי מדורג לאופנועים; תכניות מיוחדות להכשרת הרוכבים; שימוש בקסדות ובלבוש מגן לרוכבי האופנועים.
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 23/11/2015

בין ההמלצות: בכיתות הנמוכות; בכיתת הביניים יש לתת שיעורים שמקנים מידע מדויק על נושא הבטיחות ולקשור אותו להתנהגות
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 8/11/2015

המחקר בודק כיצד משפיעה העלאת המהירות המותרת על מהירות הנסיעה בפועל ועל מספר תאונות הדרכים, כדי לבחון באיזו מידה גרמו הנחיות משרד התחבורה לשינוי התנהגותי ובטיחותי
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 15/10/2015

המחקר הדגים את היעילות של ענישה כלכלית ככלי לעיצוב התנהגות, אם כי ענישה כזו צריכה לעבור סף מסוים כדי להיות משמעותית
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 10/8/2015

מודל הסימולציה הנ"ל יכול להוות כלי ממליץ בידי מקבלי החלטות, הקובע את המדיניות הלאומית של מערך הרפואה הדחופה בישראל.
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 7/7/2015

המחקר נערך על ידי אגף מחקר ופיתוח ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים בחסות קרן מחקרים ליד איגוד חברות הביטוח.
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 13/5/2015

הגישה להתערבות צריכה להיות כוללנית ולוקחת בחשבון את כל הגורמים והמערכות שביחד יכולים להוביל לשינוי משמעותי בטווח הקצר ובטווח הארוך
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 19/5/2015

לסיכום תוצאות המחקר: המחקר לא הדגים יתרון במתן כלכלה עשירת שמן דגים בחולים הסובלים מטראומה קשה
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 13/7/2015

נבחנו מאפיינים שונים של נסיעה בשיירה על התנהגות נהגים במשטר החדש. בדיקה זו חיונית לפני שניתן יהיה לפעול ליישום השיטה.
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 30/4/2015

בימים אלו ממש (נכתב מיד לאחר רעידות האדמה בנפאל- אפריל 2015) מורגשת יותר מתמיד חשיבות החיזוי של רעידות אדמה.
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 7/1/2015

רעידות אדמה מכות ללא אזהרה וב"כ גורמות נזק מסיבי למתקנים עירוניים הערכה מהירה של תוצאות הערכת הנזקים חיוניים להתאוששות
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 26/4/2015

היכולת להעריך רמת סיכון יחסית לתאונות דרכים המתחשבת בהסתברות לפגיעה בהולך הרגל ובנוסע בכלי הרכב בכל מקום גיאוגרפי, עשויה להיות חיונית לענף הביטוח בהערכת גובה פוליסת ביטוח המחושב ברמת הפרט
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 10/2/2016

תאונות הן הגורם העיקרי להיפגעות ולתמותה בקרב ילדים ואנשים צעירים. חלק מהנפגעים פונים לקבלת טיפול במרפאות הקהילה וחלקם פונה למחלקות לרפואה דחופה (מלר"דים) בבתי החולים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 14/4/2015

העשרת נתוני ההיפגעות שנאספים בבית החולים בנתוני רקע סוציו-דמוגרפיים של הילדים הנפגעים בתאונות, עשויה להיות אפיק מחקרי נוסף בעל ערך רב
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 28/1/2015

מרכז שניידר בתמיכת קרן מחקרים שליד איגוד חברות הביטוח החל בחודש יולי 2011 בפרויקט שמטרתו לאסוף ולנתח נתונים של ילדים הפונים למלר"ד עקב היפגעות בתאונות דרכים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 29/12/2014

מ 2008, 9 בי"ח בארץ, בתמיכת קרן מחקרים שליד איגוד המבטחים החלו בפרויקט איסוף וניתוח נתוני פניית ילדים למלר"ד
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 19/3/2013

המרכז הרפואי רמב”ם, בתמיכת איגוד חברות הביטוח החל משנת 2010 במחקר שמטרתו לאסוף ולנתח נתוני ילדים הפונים למלר”ד
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 25/10/2015

נמצא, כי שיעור הפניות למרכז הרפואי קפלן עקב תאונת דרכים של בני נוער בגילאי 16-17 גבוה משמעותית משיעורם הצפוי ביחס לגודל השנתונים הללו באוכלוסיית ילדי ישראל
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 12/9/2011

מחקר בחסות קרן המחקרים על פניות ילדים למחלקות לרפואה דחופה בשל פגיעה בתאונות דרכים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 4/1/2015

מחקרים רבים שנערכו בעולם מצביעים על מתאם גבוה בין נהיגה תחת השפעת סמים לבין תאונות דרכים. כך לדוגמה, מחקר בריטי
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 3/11/2014

המודלים שפותחו במחקר ממחישים קשר ישיר בין מאפייני מהירות הנסיעה בקטע לבין התרחשות התאונות עם נפגעים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 6/9/2014

המחקר נועד לפיתוח של כלי ייחודי לאימון הולכי רגל: ילדים, בוגרים וקשישים לחצות כבישים בבטחה וללמוד לזהות סכנות בכביש
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 5/1/2014

לצורך המחקר שאושר בועדת הלסינקי של בי"ח "לוינשטיין" גויסו 141 חולים אך נתונים שלמים התקבלו רק לגבי 128 חולים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 25/8/2014

נתוני המחקר אינם תומכים בקיום נסיבות מיוחדות המאפיינות אוכלוסייה זקנה, המביאות להסתברות יתר לפגיעותה
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 9/7/2014

מטרת המחקר לנבא יכולות נהיגה, בסימולטור נהיגה, של בני נוער עם ADHD באמצעות הערכות קוגניטיביות ומדידה
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 6/8/2014

בדיקת היתכנות של שימוש בסוגי רכב חלופיים (קלנועיות) לצורכי בטיחות וניידות של אוכלוסיית הקשישים בישראל
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 12/5/2014

מחקר שנערך בחסות קרן מחקרים ע"י פרופ' דוד נבון מאונ' חיפה, החוג לפסיכולוגיה, המעבדה לחקר התפיסה והקשב
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 20/3/2014

השתתפו בניסוי אסירים בגין עבירות תנועה חמורות מבית הסוהר "מעשייהו", שענו על שאלוני עמדות לפני ואחרי ההתערבות
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 3/5/2014

בשלב הראשון, שנערך על 30 נפגעי חוט שדרה נמצא, שהנבדקים שפיתחו כאב מרכזי פרופיל תחושתי שונה מאלו שלא
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 11/9/2013

מחקר בחסות קרן מחקרים שליד האגוד: בחינה מחדש של הזכאות והצעה להסדרים ראויים על רקע משפט השוואתי
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 24/3/2013

המחקר נועד להעריך ולאפיין את חבלות האצבעות כתוצאה מסגירת דלתות של מכוניות לפי קריטריונים של אנמזיה ועוד
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 2/4/2013

המוכנות להסתכן במהלך נהיגה והתנהגות הנהיגה המסוכנת גבוהות יותר במצב של בולטות מוות, יחסית למצב ללא
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 2/4/2013

המחקר מצא כי נהגים עם מיופיה לילית מבצעים תאונות בלילה בשכיחות גבוהה יותר מאשר נהגים ללא מיופיה לילית
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 2/4/2013

קיצור משך האשפוז בשנים האחרונות הביא לשחרור חולים שנותרו עם ליקויים, בעיקר בתחומים הקוגניטיביים וההתנהגותיים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 3/3/2013

בסקר סארטר 4 ההשתתפות של השותף הישראלי בתאגיד הסקר היתה מלאה ופורמאלית, בחסות קרן המחקרים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 4/8/2013

מחקר זה, שנערך במימון קרן המחקרים, ענה על השאלה כיצד ניתן לאמוד את המספר הנכון של נפגעים קשה בתאונות דרכים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 17/11/2013

החוקרים העריכו את יכולת הניבוי של הטיית קשב כלפי גירויים מאיימים, כפי שנמדדה זמן קצר לאחר תאונת הדרכים באמצעות כלי ממוחשב
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 9/3/2013

המחקר נועד לפתח יכולת פיתוח עצמים המוצבים בצידי הדרך כך שימלאו את מטרתם ויקטינו למינימום את הפגיעה בנוסעים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 23/4/2013

המחקר התבסס על הפרדיגמה האיכותנית לאיסוף ולניתוח נתונים, בעיקר בשל היותה של תופעת ההתנהגות האזרחית בארגון
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 15/3/2013

מחקר בנושא הקשר בין אימוץ התנהגות בטיחותית בכביש, איכות תשתיות הדרכים ואקלים בטיחותי ביישוב במגזר הערבי
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 18/8/2013

נמצא, כי בשעות אחר הצהריים וערב, אחוז גבוה יותר מהנסיעות של ילדים מהמגזר הערבי הן הביתה ולא למטרות פנאי
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 6/11/2013

הניסוי השני במסגרת מחקר על השוואת התנהגותם של נהגים באיזורים בהן מוצבות מצלמות מהירות גלויות לעומת סמויות
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 2/12/2013

מחקר: הרגלי השתייה של צעירים, השפעת השילוב בין אלכוהול למשקאות אנרגיה על תפיסת ההשפעה ואיכות הנהיגה
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 23/12/2013

נמצא, כי רוכבי האופנוע מודעים לסיכון של הכלי עליו הם נוהגים, ומרביתם מדרגים אותו ככלי מאוד מסוכן או מסוכן למדי
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 23/1/2012

תהליכי הגבלה עצמית בנהיגה בגיל +65, סגנון נהיגה, מצב בריאותי-תפקודי סובייקטיבי ומעורבות בתאונות דרכים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 4/3/2012

הדו"ח בחסות קרן המחקרים מציג תיאור מפורט של ניסוי הכולל השוואה בין נהיגה ללא מערכת התרעה לנהיגה עם מערכת התרעה
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 16/2/2013

תוכניות התערבות בבתי ספר למניעת תאונות דרכים של נהגים צעירים מיפוי, אפיון והערכת האפקטיביות בקרב תלמידים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 16/4/2012

המחקר נועד לבחון את ההשפעה של הצבת שני סוגים שונים של מצלמות מהירות - גלויות לעומת סמויות - על התנהגות נהגים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 1/5/2012

המחקר נועד לבחון כלים העשויים להביא לשיפור משמעותי בבטיחות נהגים צעירים במהלך שנת נהיגתם הראשונה
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 14/7/2012

המחקר נערך ע"י פרופ' דוד מהלאל ומר רועי אופיר במימון קרן מחקרים בענייני ביטוח ליד אגוד חברות הביטוח בישראל
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 17/7/2012

שקף תודה לאגוד חברות הביטוח ולקרן המחקרים בעבור מימון המחקר החשוב שנועד לקדם את בטיחותם של נהגים צעירים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 29/7/2012

ממצאי המחקר האיכותי מחזקים את ממצאי המחקר הכמותי, ומלמדים כי מגברים מצופה לשתות יותר בהשוואה לנשים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 16/9/2012

במעגל התנועה מרובה הנתיבים, התנהלות הנהג נעשית בנתיב נסיעה אחד נתון להחלטתו ולמיטב שיקוליו וכישורי נהיגתו
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 2/12/2012

נמצא, כי מי שהיה מעורב בתאונות בעבר יהיה מעורב בעתיד ואימפולסיביות היא גורם הסיכון האישיותי המרכזי לתאונות דרכים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 18/5/2011

החוקרים בחרו את שפרעם המאופיינת בשיעור גבוה יחסית של תאונות בהן מעורבים הולכי רגל
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 18/6/2011

המחקר מאת עו"ד יניר הראל נערך במימון קרן מחקרים והוא עוסק בהיבטים משפטיים בדיני ראיות והצעות להסדרים רצויים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 30/8/2011

האם מגמת הבטיחות עבור הרוגים/נפגעים השתנתה באופן מובהק לעומת המגמה בתקופה הקודמת?
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 11/10/2011

כניסה מוקדמת של כלי רכב לצומת, במהלך הזמן הבין ירוקים, עלולה לגרום לתאונות מסוג חזית צד
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 15/10/2011

המחקר בתמיכת הקרן למחקרים ליד אגוד חברות הביטוח בא לבחון את נושא בטיחות יילודים בדרכים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 23/1/2011

בין הגורמים לשגשוגה של התופעה הם אותם הגורמים בכל העולם: קלות ביצוע המרמה עקב יתרון המידע של התובע על פני המבטח
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 21/12/2011

מחקר שנערך מטעם עמותת "בטרם" בתמיכת קרן המחקרים שליד איגוד חברות הביטוח על ידי החוקרים: ישי המנחם, שרון לוי ומיכל קליין
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 14/1/2010

המחקר כולל המלצה להכניס את נושא בטיחות בדרכים בכלל ובטיחות ילדים ברכב בפרט לתכנית הלימודית השנתית
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 9/3/2010

מאת דר' נאוה רצון, ראש חוג לרפוי בעיסוק ביה"ס למקצועות הבריאות, פקולטה לרפואה אונ' ת"א
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 23/3/2010

המחקר נערך ע"י ד"ר פביאן סיקרון וחוקרות נוספות בחסות קרן מחקרים שליד איגוד חברות הביטוח בישראל
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 27/7/2010

מחקר של דר' רות דפרין, בחסות קרן המחקרים, פרוטוקול לזיהוי אמינות דיווח של כאב באוכלוסיות שונות
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 15/8/2010

תחום הבטיחות בדרכים מנוהל ע"י מאנשי השטח של מטות בטיחות המאפשרים לרשות לממש יעדיה
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 28/10/2010

הממצאים שנאספו יכולים לשמש בסיס לפיתוח תוכנית לאומית לקידום הבטיחות בדרכים בישראל
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 12/8/2009

ארגון "בטרם" בתמיכת קרן מחקרים שליד האגוד, מפתח מדדים לדירוג בטיחות בדרכים ברשויות מקומיות
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 9/7/2009

מחקר תצפיות מאפריל 2009 שהוגש ע"י שלושה חוקרים מאונ' חיפה לקרן המחקרים שליד האגוד
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 14/9/2009

המחקר המשווה דיני פיצויים לנפגעי ת.ד. של פרופ' מיגל דויטש, הוגש לקרן מחקרים שליד האגוד
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 24/9/2009

מחקר בחסות קרן מחקרים: ירידה בתשומת לב לשדה הראיה בעת שיחה בסלולארי עם דיבורית
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 29/9/2009

נמצא, כי "צליפת שוט" או טראומה אחרת הקשורה לת.ד. אינן גורם סיכון להתפתחות פיברומיאלגיה
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 30/9/2009

רק בעקבות הטיפול האמיתי ב TMS, נמשכה הירידה בעוצמת הכאב הכרוני גם בתקופת המעקב
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 1/10/2009

המחקר נערך בחסות קרן מחקרים לענייני ביטוח חובה שליד אגוד חברות הביטוח ונועד לקביעת מדיניות לתוכניות התערבות ומניעה
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 1/10/2009

מחקר שנערך ע"י דר' מיכל חמו, דר' ויקטוריה גיטלמן, גב' לירי אנדי פינדלינג בחסות קרן מחקרים
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 1/10/2009

לגברים ולנהגי מכוניות, אופנועים ואופניים סיכון גדול יותר להיפגע בחוט השדרה בת.ד. מאשר לנשים והולכי רגל
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 5/10/2009

הנושאים שנבחנו: רמת הידע בנושא השימוש באמצעי הבטיחות ברכב, מידת התמיכה בציבור בחקיקה בנושא בטיחות ברכב, הביקוש בציבור לייעוץ והדרכה בנושא בטיחות ברכב והרגלי שימוש באמצעי בטיחות וריסון ילדים ברכב

לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 6/10/2009

לראשונה בישראל נאספו ונותחו נתוני היפגעות ילדים בישראל למתן תמונת מצב מקיפה אחר היקף בעיית היפגעות ילדים בישראל. חלק נכבד מהדו"ח יוחד לניתוח היפגעות ילדים בתאונות דרכים על פי מנגנוני ההיפגעות השונים בדרך.
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 8/10/2009

ניתוח הממצאים ואיתור קבוצות הסיכון הובילו לצורך בביצוע קמפיין הסברה בנושא השימוש באמצעי הריסון ותינוקות בשנת 2004
לפרטים נוספים
 
המחקר פורסם ביום 14/10/2009

לפי מכלול המוטיבים שנמצאו בצבר האמונות המצבי ניתן להבחין בין נהגים מסוכנים לבין נהגים בטוחים
לפרטים נוספים
 
פורסם ביום 29/6/2009

המחקר המלא של עו"ד ירון אליאס כפי שוהגש לקרן מחקרים שליד אגוד חברות הביטוח
לפרטים נוספים