מחקר שפורסם בארה"ב בסוף חודש ספטמבר 2010, מצביע על כך שמאז תחולת האיסור על שליחה וקבלה של הודעות טקסט (מיסרונים) בעת נהיגה לא נרשמה ירידה במספר ההתנגשויות אלא שלפי המחקר, נרשמה עליה קלה במספר ההתנגשויות.
המחקר נערך על ידי (the Highway Loss Data Institute (HLDI לאור האיסור החל על פי חוק על קבלה ומשלוח של הודעות טקסט בזמן נהיגה ברוב המדינות בארה"ב. HLDI הוא שלוחה של המוסד לביטוח עבור כביש בטיחות.
המחקר נערך לפי השוואה של תביעות בארבע מדינות בארה"ב לפני ואחרי תחולת האיסור של שליחה וקבלה של הודעות טקסט בעת נהיגה, לעומת דפוסי תביעות במדינות הסמוכות.
ממצאי המחקר פורסמו בכינוס השנתי של כביש הנאמנים בטיחות האגודה, עולים בקנה אחד עם ממצאי המחקר הקודם של HLDI, אשר נערך בנושא האיסור להשתמש בטלפון המוחזק ביד בזמן נהיגה.
החוקרים מטעם HLDIחישבו שיעורי תביעות בהתנגשות רכב שגילו עד 9 שנים במהלך החודשים שלפני ואחרי איסור משלוח וקבלה של הודעות טקסט בזמן נהיגה בארה"ב. האיסור חל במדינות קליפורניה (בינואר 2009), לואיזינה (ביולי 2008), במיניסוטה (באוגוסט 2008) ובוושינגטון הבירה (בינואר 2008)
נתונים השוואתיים שנאספו במדינות הסמוכות שבהן לא השתנו באופן משמעותי החוקים בנושא הודעות טקסט במהלך נהיגה בתקופה שבה נערך המחקר.
המחקר התייחס לשינויים אפשריים בשיעורי התנגשות שאינם קשורים לאיסור, כמו למשל, שינויים במספר קילומטרים בשל המצב הכלכלי, שינויים עונתיים בדפוסי הנהיגה, וכו '
איסור על הודעות טקסט לא צמצם את מספר ההתנגשויות. בשלוש מתוך ארבע המדינות, מספר ההתנגשויות אף עלה לאחר כניסת האיסורים לתקפם.
הסיבה לפי ממצאי המחקר, היא חוסר ציות לחוק ואולי גם הרצון להתגרות בחוק, דבר המראה על כך שאיסורים עשויים להעלות את הסיכון במקום להפחיתו.
הממצאים החדשים של HLDIעל הודעות SMS, יחד עם מציאת הקודם של הארגון, כי איסורים בטלפון המוחזק ביד לא להפחית קריסות, "בסימן שאלה את קובעי המדיניות הדרך מנסים לטפל בבעיה של קורס נהיגה מוסחת," לונד מוסיף.
לפי הנהלת HLDI, האיסור מתמקד בגורם אחד המסיח את הדעת בעת נהיגה מתוך מכלול גורמים שונים ואים בו כאמור בכדי לפתור את הבעיה.