כתבה של טיילור ג 'רום מיום 16/11/2010 המתפרסמת באתר של אינדיפנדנט, סוקרת ביטוח מיוחד שחברות המיוצגות על ידי ידוענים המקדמים מוצרים רוכשות לעצמן למקרה שבו הידוען יהיה מעורב בשערוריה הכרוכה בהתנהגות מבישה.
בעולם של היום, נוהגות חברות להשקיע מיליונים על מנת לקדם את המותגים שלהן בהחתמה של ידוענים האמורים לייצגן ולעודד מכירות באמצעות הידוען האמור להביא אליהן לקוחות חדשים.
אולם במקרה שבן הידוען מועד, כמו למשל במקרה של פרשת אהבים מחוץ לנישואים המסוקרת על ידי צהובונים, עשוי הייצוג על ידי אותו ידוען להתגלות כבומרנג הפועל לרעת החברה ואפילו להפוך לאסון בתחום יחסי הציבור של החברה שעלותו יכולה להיות יקרה מאוד.
מסיבה זו יותר ויותר חברות בחו"ל רוכשות ביטוח שנקרא "ביטוח חרפה" "disgrace insurance", שנועד לכסות את החברה במקרה שבו הידוען שמייצג את המותג של החברה יהפוך לאישיות שאינה רצויה.
לאור מכת שערוריות המין של ידועני הספורט פורסמו לאחרונה כמו וויין רוני, פיטר קראוץ 'טייגר וודס, מבקשות החברות הגדולות מחברות הביטוח לכסות אותן בשל ההפסדים שעלולים להיגרם להן עקב התנהגות בעייתית של הידוענים המייצגים אותן בפני הציבור.
הפוליסות המכסות את החברות במקרים של מוות, נכות וחרפה קיימות בשוק הביטוח כבר עשרות שנים אולם הברוקרים של הביטוח אומרים, כי חלה עלייה משמעותית חברות בתביעות של החברות בגין הפסדים הנגרמים להם בשל ביזיון.
הכתבה, כוללת אזכור לביטולה של עסקה בין וויין רוני וקולה זירו בחודש שעבר, והצגת הנתונים לפיהם הסכום המשוער של אובדן החסויות של טייגר וודס בשל פרשיות מחוץ לנישואים עומד על סכום של כ 20 מיליון דולר.
הבעיה נובעת בעיקר מהעובדה שהידוענים נמצאים תחת מעקב מתמיד של התקשורת והדבר מקשה עליהם לנהוג בסודיות. בעלי המותגים יודעים כי גם אם בחרו בידוען התומך במוצר שלהם שהוא נקי כשלג, עדיין קיים הסיכון שאותו ידוען עשוי להיתפס כשהוא עושה דבר מה מביש.
עם זאת בעלי מותגים מסוימים, כמו למשל ג 'ילט, אשר תמכו בוודס גם לאחר הגילויים על חייו האישיים, אינם ניזוקים בשל ההתנהגות רעה אלא אפילו עשויים ליהנות ממנה.