'איילון חברה לביטוח בע"מ' היא אחת משש קבוצות הביטוח והפיננסים הגדולות בישראל בהיבט של היקף מכירות, וזוכה לגיבוי רחב ממבטחי משנה מהמובילים בעולם, בהם 'סוויס רי', 'מיוניק רי', 'פרטנר רי', 'אברסט רי' ו'סקור'. איילון חברה לביטוח נוסדה בשנת 1976 על ידי מר לוי יצחק רחמני ז"ל באמצעות 'חברת שלמה רחמני ובניו בע"מ' וחברת הביטוח הזרה 'ניו-זילנד'. שלמה רחמני ובניו בע"מ הייתה סוכנות ביטוח משפחתית אשר נוסדה בשנת 1949 על ידי אביו של מר לוי יצחק רחמני, מר שלמה זלמן רחמני. בשנת 1987 מכרה ניו-זילנד את החזקותיה באיילון למשפחת רחמני. בחודש יולי באותה שנה נרשמו לראשונה מניותיה של איילון אחזקות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ביום 19 ביוני 2020 נפטר מר לוי יצחק רחמני ז"ל, שהיה מייסד החברה ובעל השליטה בה.
בחודש יוני 2021, התקשר מנהל העיזבון של מר לוי יצחק נחמני ז"ל עם חברת ווישור גלובלטק בע"מ (להלן: "ווישור") בהסכם למכירת מניות השליטה בחברה שבבעלות עזבון המנוח לוי רחמני ז"ל לווישור.
ביום 30 ביוני 2022, הושלם ההסכם למכירת מניות השליטה בחברה, המהוות 67.26% מההון המונפק והנפרע של החברה, וכן התמזגה חברת הבת לשעבר 'איילון חברה לביטוח' עם ולתוך 'איילון אחזקות' וחוסלה ללא פירוק. בתאריך 10 ביולי 2022, שינתה 'איילון אחזקות' את שמה ל'איילון חברה לביטוח בע"מ". לאיילון כמה חברות בת, בהן 'איילון ח.ל.ב נכסים והשקעות', שהיא זרוע הנדל"ן של החברה. החברה מעסיקה 1,150 עובדות ועובדים בקירוב ופועלת באמצעות ארבעה מחוזות אזוריים: תל אביב, מרכז, חיפה וירושלים. ערוץ ההפצה העיקרי של החברה הוא סוכני הביטוח וארבעת המחוזות מפעילים מערך של כ-2,600 סוכנים וסוכנויות ברחבי הארץ. השירות מהווה יעד אסטרטגי מרכזי בחברה, ובהתאם, איילון חברה לביטוח משקפת בחזונה, בסלוגן שבחרה - "אנשים לשירות אנשים" – ובערכיה את הפן האנושי של הביטוח, בדגש מיוחד על רמת שירות גבוהה לציבור המבוטחים והסוכנים.
המהלכים הרבים שביצעה החברה בתחום השירות הניבו תוצאות מרשימות:
תחום האחריות החברתית הוא מערכיה הבולטים של איילון. החברה משקיעה רבות בהגברת נוכחות עובדיה בקהילה ומקיימת מגוון פעילויות התנדבותיות, בהן: תרומה להקמתו של מאגר מח עצם בשיתוף עמותת 'עזר מציון'; קמפיין לעידוד נהיגה זהירה ומניעת היסח דעת בקרב הנהגים בישראל בשיתוף עמותת 'אור ירוק'; פעילות למען שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה – איילון היא החברה הראשונה במשק שזכתה באות 'ארגון נגיש' משודרג; שיתוף פעולה עם מגוון עמותות לקידום נוער בסיכון מהפריפריה החברתית והכלכלית; פעילות התנדבותית למען ניצולי שואה; פעילות לקידום נשים ועוד.
בשנים 2020–2022, במשך שלוש שנים ברציפות, קיימה איילון ימי התרמה ארציים ממוקדי שירות הלקוחות של החברה לטובת איסוף תרומות לילדים ואנשים עם מוגבלויות במסגרת פעילות משותפת עם ארגון 'שלוה'. ימי ההתרמה שודרו בערוץ 13 בהשתתפות מאות מתנדבות ומתנדבים מקרב עובדי החברה.
איילון משקיעה רבות בפיתוח כלים ושירותים דיגיטליים חדשניים המיועדים לספק מענה רחב ללקוחותיה ולסוכניה, לרבות מגוון כלים באתר החברה ובאזור האישי, בהם: שירות צ'אט בוט, שירות באמצעות וואטסאפ ועוד. שירותים אלו מוצעים לצד השירות האנושי של החברה, הניתן באמצעות מרכז שירות הלקוחות ובאמצעות סוכני החברה. איילון מובילה בתחום החדשנות המוצרית בכל תחומי העשייה ומציעה פתרונות ביטוח מגוונים וחדשניים בביטוח כללי, אשראי, ביטוחי עסקים, חיסכון לטווח ארוך ובביטוחי בריאות.
פרטי הממונה על פניות הציבור באיילון:
מלי טבולטלפון: 03-7569547פקס: 072-2469051מייל: tzibur@ayalon-ins.co.il כתובת: בית איילון ביטוח, רח' דרך אבא הלל סילבר 12, רמת גן, 52008
אתר איילון ביטוח: www.ayalon-ins.co.il
לינק לעמוד הבית -https://www.ayalon-ins.co.il/