חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

זכות השיבוב כלפי החברה הלאומית בדרכים

היעדרו של אדם שיכוון את התנועה הוא חמור. בשל העבודות שבוצעו, נסגר הנתיב הימני והתנועה הופנתה לנתיב השמאלי

 

 

תא (ת"א) 27314-02-10‏ הראל חברה לביטוח בע"מ נ' מע"צ - החברה הלאומית לדרכים בישראל בע"מ

 

בית המשפט: השלום בתל אביב - יפו

 

פסק הדין ניתן ביום: 20/4/2012

 

על ידי כב' השופטת: יסכה רוטנברג

 

עניינו של פסק הדין: זכות השיבוב של מבטח להחזר תגמולי ביטוח ששילם למבוטח, בשל הנזקים שנגרמו לרכבו בתאונה עצמית, שאירעה באזור צומת בשעת לילה, כאשר במועד התאונה בוצעו במקום עבודות לקירצוף וריבוד הכביש העבודות נעשו ביוזמת הנתבעת, מע"צ - החברה הלאומית לדרכים בישראל בע"מ.

 

בית המשפט קיבל את התביעה

 

 

מתוך פסק הדין:

 

" היעדרו של אדם שיכוון את התנועה הוא חמור. בשל אופי העבודות שבוצעו במקום, נסגר הנתיב הימני שבכביש לתנועה, התנועה כולה הופנתה לנתיב שמאלי, והמכוניות נסעו בו לסירוגין, כל פעם מכיוון אחר. מר וייס כינה זאת בשם: "AND GOSTOP", ולפי עדותו במצב זה מוצבים שני אנשים משני צידי הנתיב, והם אחראים על פתיחת הכביש וסגירתו, כל פעם מכיוון אחר (עמ' 16 שורה 28 – עמ' 17 שורה 5). משמע, מצב הכביש מחייב לא רק הצבת תמרורים, אלא גם פקחים שיכוונו את תנועת הרכבים. בהיעדר פקח, לא רק שלא מולאו כל הסדרי התנועה הנדרשים, אלא שהאמצעי החשוב ביותר, לא נעשה.

 

ואכן. בהיתר העבודה נכתב מפורשות, כי "בעת חסימת נתיבים תבוצע הכוונת התנועה באמצעות..... 3 פקחי שיטור של מע"צ...." (סעיף 3(1) להיתר העבודה, נ/6). גם דרישה זו מעידה על חשיבות הצבתו של פקח שיכוון את התנועה. "

 

 

עבור לתוכן העמוד