חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

סימולציה לחיזוי והפחתת היפגעות בתאונות

פורסם ביום 9/3/2013

המחקר נועד לפתח יכולת פיתוח עצמים המוצבים בצידי הדרך כך שימלאו את מטרתם ויקטינו למינימום את הפגיעה בנוסעים
9/03/2013

 

מחקר בחסות קרן המחקרים שליד אגוד חברות הביטוח: "פיתוח כלי סימולציה לחיזוי והפחתת היפגעות בתאונות" סיכום שנה ראשונה

החוקרים פרופ' יצחק שמולביץ, ד"ר צבי אסף, מהנדס הגופ מוראדג'ליאן מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון חיפה.

 

המחקר בתמצית

המחקר נועד לפתח יכולת שתאפשר חקירה בדיקה ופיתוח של עצמים המוצבים בצידי הדרך כך שימלאו בצורה אופטימאלית את המטרה שלשמה הוצבו ויקטינו למינימום את הפגיעה בנוסעי הרכב וברכב עצמו וכל זאת ללא צורך בניסויים יקרים ובמינימום זמן.

מודל התנגשות של רכב עם מעקה בטיחות או כל עצם אחר המוצב בצידי הדרך מורכב משני חלקים עיקריים: מודל הרכב ומודל התקן הבטיחות. המחקר עוסק לכן בפיתוח של ספרית מודלי רכב טיפוסיים המתאימים לתנאי הארץ ומצד שני בפיתוח ספריה של עצמים המוצבים בצידי הדרך כדוגמת מעקות בטיחות, שלטים, שולי מדרכה, תמרורי אזהרה וכו'. ספריות אלו יאפשרו ביצוע סימולציות  בשילובים שונים של תנאי דרך סוג המכשול סוג הרכב ותנאי ההתנגשות.

במחקר הנוכחי פותחה יכולת לבצע סימולציות התנגשות של מודלי רכב המכילים נהג וסביבת נהיגה תוך חקירת השפעת הקריטריונים הישירים על חומרת הפגיעה בנהג ובנוסעים; פותחה יכולת לבצע סימולציית התנגשות רכב בהולך רגל תוך חקירת חומרת הפציעה של הולך הרגל והנזק שנגרם לרכב; פותחה יכולת לבצע סימולציית התנגשות צד ברכב תוך חקירת חומרת הפציעה בנהג הרכב ובנזקים הנגרמים לרכב עצמו; פותחה יכולת סימולטיבית למציאת מודי התנודה האופייניים של מעקה בטיחות; פותחה שיטה לא הורסת באמצעות אנליזת תגובת התדר להבחנה בין מעקה בטיחות תקין ללקוי וזיהוי גורם הליקוי.

עבור לתוכן העמוד