בחודש ינואר 2016, פורסם הדוח הראשון של כח משימה להונאות ביטוח שהוקם על ידי ממשלת בריטניה בינואר 2015.
הונאות ביטוח אינן מהוות "פשע ללא קורבן" כפי שניתן לחשוב, מאחר והעלות הכספית משולמת על ידי ציבור המבוטחים בחברות הביטוח.
לפי הערכה של מחברי הדוח משלמים מבוטחי בריטניה מדי שנה בשנה פרמיה נוספת בשל הונאות הביטוח המגיעה לפי הערכת מחברי הדוח לסכום ממוצע של 50 £ למבוטח.
חלק מכספי הונאות הביטוח משמשים למימון פעולות הפשע המאורגן ומסיבה זו פועלת ממשלת בריטניה בסיקול הונאות ביטוח באמצעות כח משימה שהוקם על ידה ואשר פעולותיו כוללות, בין היתר, חקירה וגיבוש המלצות לצמצום תופעת הונאות הביטוח מכל הסוגים.
בכוח המשימה להונאות ביטוח בבריטניה נוטלים חלק גורמים רבים ובראשם נציגי איגוד חברות הביטוח בבריטניה (ABI), יועצים אזרחיים, התאחדות סוכני הביטוח בבריטניה (ביבה), המועצה להגנת הצרכן בבריטניה (FSCP), הלשכה להונאות הביטוח (IFB) ונציב תלונות הציבור בתחום הפיננסים (FOS) .
כח המשימה להונאות ביטוח נתמך על ידי משרד האוצר ומשרד המשפטים שנציגיהם משתתפים בישיבותיו. תומכים נוספים המסייעים לפעילותו של כח המשימה הם נציגי תעשיית הביטוח בבריטניה, משפטנים, משטרה, רגולטורים וגופים שמייצגים אינטרסים של צרכנים.
המטרה המוצהרת של בכירי משרד האוצר הבריטי היא לפעול נגד הונאות הביטוח על מנת להוזיל את עלות הביטוח למבוטחים הישרים.
הקף ההונאות שהתגלו שחלקן הגדול מיוחס לתביעות בגין נזקי גוף נאמד בסכום של 1 מיליארד £ בשנה, והקף ההונאות שלא נתגלו נאמד בסכום של 2 מיליארד £ בשנה.
הדוח מציין מקרים של הונאה הקשורים לתביעות בשל "צליפת שוט" ורעש ומציג מקרים לדוגמא של הונאות ביטוח שנתגלו על ידי כח המשימה.
מחברי הדוח מדגישים, כי מרבית המבוטחים הם אנשים ישרים המגישים תביעות אמת. מבוטחים שטעו בתום לב אינם נחשבים כמי שניסו להונות את חברות הביטוח.
הונאות הביטוח מתקיימות בשיטות שונות החל ממסירת פרטים כוזבים בטופס הצעת הביטוח, עובר בבימוי או ניפוח תביעות ועד כדי יצירתן של תביעות ביטוח מתוחכמות אשר מאחוריהן עומד הפשע המאורגן.
לא ניתן לקבוע מאפיין אחד לאדם שמבצע הונאת ביטוח היות וניתן למצוא דרגות שונות של גישה וכוונה פלילית בכל מקרה של הונאה.
היו מקרים בהם אנשים הגונים ביצעו מעשה של הונאה בשל הזדמנות שנקרתה בדרכם להבדיל מאותם אנשים שביצעו הונאות ביטוח מתוך כוונה תחילה.
מחברי הדוח ממליצים למבטחים לנקוט באמצעים אסרטיביים יותר כנגד הונאות בפוטנציה: לסרב ליישב תביעות ללא קבלת אישורים רפואיים ואימוץ שיטות קשוחות יותר בהגנה מפני תביעות ביטוח.
הדוח מבוסס על עיבוד נתוני תביעות מהשנים 1980 עד 2014 לפי על נתונים של מכון האקטוארים בבריטניה.
ההמלצה הראשונה מבין 26 ההמלצות בדוח היא לגרום למבוטחים להבין ולהכיר טוב יותר את תעשיית הביטוח ואת מוצרי הביטוח.
הדוח קורא לפעול לשיפור אמון המבוטחים בענף הביטוח על מנת לצמצם את תופעת הונאות הביטוח. אחד הממצאים לגבי הגורמים להונאות ביטוח הוא התפיסה המוטעית המונעת מרמת האמון הנמוכה בענף הביטוח לפיה הונאה של חברות ביטוח היא "משחק הוגן" הואיל וחברות הביטוח אינן נוהגות ביושר עם המבוטחים.
נשוא נוסף המוצג בדוח הוא נגישות למידע. מחברי הדוח ממליצים למבטחים לפעול ביתר שאת על מנת להגדיל את בסיס המידע הקיים בנושא הונאות ביטוח. בהתייחסות לכך שאתרי השוואת מחירים אינם עושים כמיטב יכולתם על מנת לחלוק מידע עם מבטחים לגבי התנהגות חשודה של לקוחות.