בכנס שנערך בחודש אפריל 2016 בברצלונה על ידי Dia –Barcelona, ארגון שמתמחה בטכנולוגיות ובחדשנות בביטוח, הוצגה פלטפורמה אנליטית חדשנית של Getmeins עם ממשק מובייל למשתמש קצה. הפלטפורמה מיועדת לשימוש באמצעות טלפונים ניידים ומחשבים.
הפיתוח החדש מבוסס על טכנולוגיה לניתוח התנהגות אנושית והוא נועד לקדם מוצרי ביטוח המותאמים אישית לכל מבוטח.
הפיתוח הייחודי כולל בתוכו רכיב לאיתור הפוטנציאל להונאות ביטוח מצד המבוטח כבר במועד המכירה. מפתחי התוכנה מציגים פתרון מקיף המאפשר למבטחים להפחית שיעור התביעות בניפוי הונאות הביטוח ובכך לשפר את יחס התביעות לעומת פרמיה על מנת להגדיל את רווחיות המבטחים ולאפשר מתן הנחות למבוטחים.
מפתחי היישמון המשווק על ידי חברתGetmeins הם יוג'ין גרינברג, היו"ר המייסד של החברה ובעל הרעיון המקורי ושותפו ארכיטקט מערכות דמיטרי גייזרסקי CTO. גרינברג הוא בוגר המכללה לביטוח ומכון וינגייט ובעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת מולדובה בעל וותק של 25 שנה בעולם הביטוח בארץ ובחו"ל. גייזרסקי בוגר הטכניון ובעל ניסיון של יותר מעשרים שנה בפיתוח טכנולוגיות והתמחות במערכות מודיעיניות.
הפלטפורמה החדשה נבחרה להצגה בכנס יחד עם 50 סטרטאפים מכל העולם והיתה החברה הישראלית היחידה שקיבלה במה באירוע הדיגיטלי בתחום הביטוח הגדול בעולם שיוצר מפגש בין חברות הביטוח לבין סטאראפים בתחום הביטוח.
הליך זיהוי הונאות הביטוח בשלב הרכישה מבוסס על מספר שלבים:
בניית פרופיל - התהליך מתחיל בלמידה של ההתנהגות האמיתית של המשתמש בעזרת פלטפורמה שפותחה על ידי החברה המאפשרת יצירה של פרופילים ייחודיים המבוססים על פעילות והרגלי סגנון חיים אישיים. בהמשך נעשה שימוש במקורות מידע פתוחים ומידע המצוי בידי חברת הביטוח על מנת לחלץ הרגשה כללית לצורך זיהוי גורמי סיכון פוטנציאליים.
ניתוח – המבוסס על עיבוד כמויות עצומות של נתונים מובנים ולא מובנים. המכונה האנליטית של החברה מעדכנת באופן מידי את גרף מסד הנתונים לצורך ביצוע קישורים על מנת לנתח את הנתונים ולזהות אפשריות להונאות שרשרת. החברה פיתחה אלגוריתמים מיוחד שמבצע פוטוגרמטריה המאפשר בין היתר לעבד את התצלומים שצולמו במצלמות הטלפונים הנייד של נזק שנגרם לרכב ללא שימוש בציוד יקר מיוחד. הטכנולוגיה מאפשרת לאתר אם הנזק לרכב נגרם באירוע אחד או במספר אירועים או גם אם מדובר בנזק שכבר הוגשה בגינו תביעה לחברות ביטוח בעבר. מדובר באירוע שנקרא "הונאה ידידותית" הואיל ולא מדובר בכוונה מראש לבצע הונאת ביטוח.
ניקוד - למידה מסתגלת המשמשת לצורך יצירת פרופילים בעלי משמעות של משתמשים. מנוע אנליטי מייצר ניקוד לכל סיכון על ידי שילוב פרופיל המשתמש עם OSINT (מודיעין המבוסס על מקורות גלויים) נתונים וניתוח הקישור. הציון נוצר בנקודת המכירה כאשר משתמש רוכש את המוצר הביטוחי הראשון שלו והוא ממשיך ומתעדכן ככל שמגיעים למערכת נתונים חדשים.
התראות ודוחות – המערכת מייצרת אותות על הונאה אפשרית המבוססים על אנומליות בהתנהגות, השתתפות בהונאות שרשרת, שינוי בגישה והתראות נוספות שנוצרו בתקופת הביטוח ומאותרות על ידי טכנולוגיה לבישה. ההתראות והדוחות מוזרמים אוטומטית לחברת הביטוח בזמן האמת על מנת למנוע הונאת ביטוח פוטנציאלי עוד לפני התרחשותה ואירועים קשים נוספים שנובעים ממצב בריאות שלא זוהה על ידי המבוטח.
תעריפים חכמים - ניתוח התנהגות בשילוב עם המסגרת למניעת הונאות הביטוח מאפשרים למפתחי התוכנה לבנות תעריפים חכמים המשקפים התנהגות אמיתית של משתמש ולהתאים בעבורו את תוכנית הביטוח הייעודית שהמתאימה לו ביותר במחיר הנח ביותר בעבורו. התוכנה לזיהוי הונאות ביטוח בשלב הרכישה היא חלק מתוכנית החברה לשיווק ביטוח באמצעות האינטרנט והטלפונים החכמים למשך תקופות קצרות. התוכנית מבוססת על הפילוסופיה של החברה "שלם כפי שאתה חי". התוכנית נועדה להתאים לכל אחד מהמשתמשים באופן אישי את הכיסוי הביטוחי ולאפשר להם לרכוש את מוצרי הביטוח בלחיצת כפתור על פי צרכי היומיום שלהם בהתאמה לשינוי המידי ככל שהוא חל באורחות חיים במחיר הנוח ביותר למשתמש.
ציון סבירות להונאה – תהליך חיזוי באמצעות התוכנה המאפשרת לספקי הביטוח יכול לגשת למידע חיוני מבעוד מועד ולמנוע הונאות ביטוח וגם להפחית את שיעור הנזקים באופן משמעותי, בעזרת ציטוטים המשקפים את התנהגות המשתמש (המבוטח הפוטנציאלי) שלהם בזמן אמת.
זיהוי הונאות שרשרת - הונאות ביטוח מתנהלות לפעמים על-ידי קבוצות של אנשים. ככל שקיימת מעורבות גבוה יותר של הגורם האנושי בהליך של קבלת הצעת מחיר, חיתום והגשה של תביעות ביטוח, כך קיים מרחב גדול יותר להונאה. באמצעות התוכנה ניתן לזהות עוד בשלב הרכישה של הביטוח פוטנציאל להונאת שרשרת.
ניתוח טקסט – המערכת משלבת תוכנה לניתוח נתוני טקסט חפשי על מנת לבצע זיהוי וסיווג ישויות ודירוג וטקסט.